Arno Geurts ontvangt van wethouder Nadya Aboyaakoub bloemen

 

De gemeente Nijkerk werkt vanaf 1 januari 2016 op afspraak. De open inloop is hiermee komen te vervallen. Inwoners die een product of dienst nodig hebben van de gemeente, kunnen via de website, www.nijkerk.eu of telefonisch, via 14 033 een afspraak maken. De heer Geurts maakte eerder deze week via internet een afspraak voor de aanvraag van een rijbewijs. Hij is één van de inwoners die eerst een afspraak maakte voordat hij naar het stadhuis kwam. De bloemen overhandigde de heer Geurts vervolgens aan de collega van burgerzaken die hem hielp.

Nadya Aboyaakoub zegt hierover: “De gemeente wil graag de wachttijden beperken. Iedereen die een product of dienst nodig heeft van de Publiekswinkel, kan online via de website, of telefonisch een afspraak maken. Misschien in het begin even wennen maar ik hoop dat deze werkwijze snel ingeburgerd raakt, wij kunnen zo beter rekening houden met piekmomenten van bezoekers aan het stadhuis.”

 

 

 

 

 

Wanneer een afspraak?
U kunt een afspraak maken voor bijvoorbeeld het aanvragen van een uitkering of een paspoort, een parkeerkaart of een vergunning. Via de website, www.nijkerk.eu is het mogelijk om een afspraak in te plannen. Daar staat dan ook een duidelijk overzicht van de producten en diensten van de gemeente. Een afspraak kan ingepland worden van maandag tot en met vrijdag overdag en of op donderdagavond. In Hoevelaken is dit mogelijk op dinsdag en donderdag middag en avond. De openingstijden van de Publiekswinkel in Nijkerk en het gemeenteloket Hoevelaken blijven verder gelijk.

 

Waarom werken op afspraak?
Een afspraak maken heeft voordelen voor onze klanten. Wanneer inwoners een afspraak inplannen, hoeven zij niet meer te wachten. Werken op afspraak betekent namelijk dat u altijd als eerste aan de beurt bent. Verder kan de gemeente de klantenstroom beter plannen en kunnen de medewerkers aan de balie worden ingezet op basis van het aantal afspraken en/of de expertise die nodig is. De medewerker kan zich goed voorbereiden op de aanvraag of het gesprek. Het werken op afspraak zal dan ook de dienstverlening richting de inwoners verbeteren.

 

De gemeente is een dienstverlenende organisatie. Kwaliteit van de dienstverlening staat daarbij hoog in het vaandel. Vanzelfsprekend bieden we maatwerk aan verzoeken die niet binnen de reguliere werkwijze passen.

 

Foto:Arjen Gerritsma, Graphic Sound

PRO21 op Twitter

16 augustus om 11:45
RT @JannekeVIDM: Trots op onze wethouder @NadyaAboyaakoub 'Maak je zelf geen slachtoffer als vrouw, maak van elke uitdaging een kans' https…
09 augustus om 14:34
RT @ds_NoordVeluwe: Bijna geen grutto wordt meer volwassen in de polder: Beschermers van de weidevogel luiden de noodklok. Het aantal… http…
04 augustus om 12:17
RT @Wethouders: Passie voor het openbaarbestuur! https://t.co/ksvXPjCOM6 een interview met @NadyaAboyaakoub over haar passie voor het wetho…